Автошкола у мундирі. Як родичі та підлеглі патрульних вчать вінничан водити

Чимало років багатостраждальну патрульну поліцію Вінниччини очолює відомий багатьом рестораторам Редван Серверович Усеінов. Пан Усеінов невпинно трудиться начальником управління і доки непохитний, мов скеля. І є у Редвана Серверовича заступник начальника управління, начальник відділу моніторингу та аналітичного забезпечення управління патрульної поліції у Вінницькій області підполковник Олександр В’ячеславович Гаркавюк.


У підполковника Гаркавюка є дружина, Гаркавюк Олена Вікторівна. Вона свого часу була керівницею та власницею одіозної автошколи «Лідер» (вул. Келецька, 62 –школа №15). Ця автошкола відома передусім тим, що влітку 2019 року разом із Вінницькою обласною автошколою Спілки автомобілістів (офіси на вул. Б. Хмельницького, 32 та проспекті Коцюбинського, 53 – будівельний технікум) не отримали акредитації. І якщо Вінницька обласна автошкола Спілки автомобілістів не отримала дозвільні документи через те, що не подала вчасно документи, то «Лідер» – через те, що не пройшла акредитацію. Як наслідок, учні, які навчались у цих автошколах після завершення терміну акредитації, не отримають відповідних сертифікатів та не зможуть скласти іспит на кермування транспортом.


Власне, у судових баталіях у справі № 120/3363/19-а і стало відомо, що у «Лідері» зовсім особливо готували водіїв до категорії С1 (вантажівки). У програмі мав би бути урок водіння з причепом. Але біда – самого причепа в школі не було. Взагалі. І це якось не хвилювало власників, Олену Вікторівну Гаркавюк та Наталію Володимирівну Добру (співвласниця ТОВ «Транзит-Д», яке володіє ділянкою на 600-річчя, 60, де розташоване кафе «Пиво та Блюз» та стоматологічна клініка доктора Матусяка). «Крім того, в поданих матеріалах відсутні документи, що підтверджують право комунального закладу на оперативне управління нерухомим майном (нежитловими приміщеннями) за адресою: м. Вінниця, вул. Келецька, буд. 62». По факту, тут ще варто було б розібратись, чи мала право школа №15 надавати своє приміщення автошколі дружини заступника головного патрульного області.


А от проти посадових осіб Вінницької обласної автошколи Всеукраїнської спілки автомобілістів в 2019 році відкрили кримінальне провадження за фактом шахрайства. Власне, історія була проста як двері у вінницький главк. Екзаменатор сервісного центру МВС зловив представників автошколи на тому, що вони вказували неправду в документах. У документах було написано, що деякі учні відвідували заняття в автошколі, хоча насправді учнів там не було. Автошкола таким надала сертифікат і допустили до іспиту. І саме ці учні прийшли складати іспит. Відповідно до нормативних документів допустити до іспиту людину, яка не пройшла повний курс теоретичного навчання, категорично заборонено. Слідчі збудились цим фактом – це провадження 12019020020001747 та 12019020020002035. Проте далі судової справи 127/25411/19, де суд задовольнив дослідити документи, нічого не пішло – жодних наступних кроків слідчих історія не зафіксувала. А отже, зробимо суб’єктивний висновок, справу просто поховали і на неї забили та забули. Таке буває.


Щобільше, адміністрація автошколи Союзу автомобілістом, при відсутності акредитації та права на здійснення підготовки або перепідготовки водіїв, ще протягом 5 місяців набирала учнів, з яких отримували оплату та проводилися, нібито, «курси». По закінченню заступник директора навчальної організації проводив випускний, внутрішньо-шкільний іспит, і бажав усім щасливої ​​дороги. Заступник директора не видав при цьому документ про закінчення. І так «пощастило» десь під сотню учням…


Та все ж союзна школа залишилась тільки на Богдана Хмельницького – за адресою Коцюбинського, 53 засяяла нова автошкольна зірка – «Автошкола на Коцюбинського». Юридичної особи «автошколи на Коцюбинського» немає, але є ФОП Скорнякова Леся Павлівна, на яку це все добро зареєстроване.


А тепер запитання до поціновувачів вінницької патрульної богеми. Що, на вашу думку спільного у цих трьох панів в погонах? Майор поліції Ременяк Святослав Юрійович, заступник начальника відділу моніторингу та аналітичного забезпечення управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції; капітан поліції Хацьола Юрій Володимирович, старший інспектор з особливих доручень відділу моніторингу та аналітичного забезпечення управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції; старший лейтенант поліції Здравков Ігор Ігорович, старший інспектор відділу моніторингу та аналітичного забезпечення управління патрульної поліції у Вінницькій області Департаменту патрульної поліції. Виявляється, це шановне панство ще й ̶в̶е̶ч̶о̶р̶а̶м̶и̶ ̶в̶и̶ш̶и̶в̶а̶є̶ вчить водінню. Принаймні, у списках працівників ФОП Скорнякова Леся Павлівна окрім зазначених працівників патрульної поліції ми знаходимо і … Гаркавюк Олену Вікторівну. Так-так, ту саму, дружину заступника Усеїнова. Щобільше, пані Скорнякова – мати пані Гарквюк, теща поліцейського.


І навіть теща заступника Усеінова стала сама інструктором!


Яка талановита сім’я автолюбителів.

Гаркавюк – у керівництві патрульної поліції, дружина із тещею власники автошколи. Ніякого криміналу. Та колупнемо глибше. Аби набити більшу кількість «випускників», тобто накрутити «акредитаційний обсяг» одночасного навчання для досягнення максимальної кількості «посадкових місць» автошколі потрібно два показники – навчальні автомобілі та інструкторський склад. Ці ліміти учнів наганяють здебільшого для торгівлі свідоцтвами (до чого ми й згадували історію з автошколою «союзу автомобілістів»). І саме тут корка історії.


Лесі Павлівні (чи тому, хто фактично займається справами автошколи) знайти велику кількість інструкторів у маленькій Вінниці проблематично. Дуже проблематично, враховуючи кількість закладів. Інструктору потрібно скласти іспити у сервісному центрі МВС, отримати атестат, мати досвід керування і ще багато чого. А реально працюючому інструкторові ще й потрібно платити. А зять - за сумісництвом заступник начальника патрульки. Пан Гаркавюк вирішує питання із «поповненням штату» рідної автошколи легко. Своїх прямих підлеглих співробітників відділу моніторингу патрульної поліції він направляє складати іспити у Регіональному сервісному центрі МВС у Вінницькій області. Для чинних патрульних не є великою проблемою відповісти на 40 теоретичних запитань і продемонструвати навички водіння. І, як результат, група патрульного моніторингу, тобто фактично сектор внутрішньої безпеки, стає атестованими інструкторами автошколи «ФОП Скорнякова Л.П.».

Чому це все сплило тільки зараз? Здавалося б, очевидні факти – зайди на сторінку «Відомості про транспортні засоби та спеціалістів закладів з підготовки водіїв» та й подивись сам. Але не все так просто. Три роки Михайло Серебряков та його команда урядово-громадської ініціативи «Разом проти корупції» добивали чиновників з МВС та Головного сервісному центру, аби ті розмістили на своєму офіційному сайті дані про спеціалізовані навчальні автомобілі та спеціалістів з підготовки всіх автошкіл України. Ніби звичайна інформація, вільний доступ до якої було закріплено багато років тому, але… Але, як виявилось, сервісні центри МВС не дарма впирались щодо розкриття цієї інформації. І ситуація з ФОП Скорняковою, тещею патрульного керівника Гаркавюка – лише вершина цього айсбергу…